Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

tance polskie

site
filmmix.serwis

Nie, to owszem coroczny kurs letni dla Pedagogiki baletu ale co roku zajecia są skoncentrowane na innym temacie np. tańce rosyjskie, tańce narodowe polskie, itp. reszta informacji w pierwszym poście tego wątku
Jejku jak miło mi widzieć niektóre posty, w których tak chwalicie ludowizne ^^ cieszę się, że istnieją jeszcze tacy ludzie dla których taniec ludowy nie jest ośmieszeniem i nie uważają go za nudne przedstawienie.
Moja sytuacja jest trochę odmienna od waszych, tańczę w jednym z nielicznych w Polsce zespołów folklorystycznego tańca ukraińskiego i teraz na tygodniowych warsztatach nauczyliśmy się całej warmii, kujawiaka, oberka i krakowiaka. Tańce polskie różnią się diametralnie od ukraińskich, u nas całe to przedstawienie wygląda troszeczkę inaczej. Skupia się głównie na postaciach kozaków, których zadanie polega na tym aby pokazać swoją siłę, popisać się, zachęcić do wspólnej zabawy, i uroczych dziewcząt, które samymi swoimi ruchami
i uśmiechem muszą przykłuć widza do krzesła i być ozdobą swoich partnerów.
Także reasumując tańce ludowe zarówno polskie jak i ukraińskie są godne uwagi. Jeśli chcielibyście zobaczyć profesjonalistów w akcji radzę obejrzeć sobie taniec w wykonaniu zespołu Virsky. Gorąco polecam
Cześć....no to się wypowiem ja...najstarsza ze staruch...wręcz rozpadająca się ze starości

mam 25 lat i rozważam na poważnie zapisanie się na klasykę dla dorosłych na Moliera...ma to być technika wspomagająca, ponieważ od pół roku tańczę współczesny i odrobinkę modern jazz.

Moja historia nie odbiega zbytnio od tysięcy innych. niespełnionych primabalerin ..czyli standardowo: mamusiu, tatusiu zapiszcie mnie na balet...NIE

7,8 lat- beznadziejna szkółka tańca towarzyskiego i moja własna rezygnacja gdy zmienili mi ukochanego partnera na totalnie beznadziejnego (z powodu mojego niskiego wzrostu). Potem długo nic, tylko gimnastyka we własnym zakresie bo mnie bardzo nosiło i tam się różne gwiazdy, szpagaty i salta robiło.

Potem 9 miesięcy flamenco, potem cała masa różnych warsztatów i krótkch kursów (tańce ludowe białoruskie, polskie, irlandzkie, bretońskie, azteckie, węgierskie, etc.). Ciągle byłam chora, szkoła językowa mi zabierała sporo czasu a ogromna pasja średniowieczem i gra na fletach były dla tańca konkurencją, więc nie było w tym zbytniej ciągłości...niestety. Od wieku ok 16 do 23 lat tańce dawne..kilka końcowych lat to już w sumie tylko uczyłam, układałam i odtwarzałam choreografie na takie tam małe konkursiki w których braliśmy udział.

Baletu w tym było tylko tyle że niektóre tańce renesansowe i barokowe to już w sumie balet a i w domu zawsze z pasją ćwiczyłam tak sobie krzywo coś co było próbami baletowo-brodwayowo-współczesnymi.

Zawsze kiedy już tańczyłam to na maksa, czyli dużo ćwiczenia w domu i ogromny rygor wobec własnej osoby.

Warunki mam fatalne do tańca ale mnie to nie powstrzymuje. Zawsze narzekam że za stara jestem, ale tańczę i czasem obsesyjnie się torturuję jak sobie ubzduram że coś muszę zrobić ( jakieś lepsze develope albo szpagat).

Kiedyś jak byłam mała, nie było internetu, trudno było szukać, szczególnie jeśli nie miało się wsparcia w rodzicach i wogóle w rodzinie. Komputer dostałam jak miałam 17 lat a teraz surfują dzieciaki 3-letnie! Do tego brak kasy.

Ale co tam, przecież nadal jeszcze się mogę ruszać a wyznaję zasadę że brak tańca w życiu to patologia wywołująca poważne schorzenia fizyczno-osobowo ściowe

Jak mnie ten współczesny nie zabije zanim się go nauczę, to mam zamiar kiedyś amatorsko nawet występować...choćby na durnych festynach hehe

Marzę o pointach i w sumie jest to dosyć realne bo na współczesnym boso i na twardej podłodze musimy stawać na puentach a czasem na taką puentę naskoczyć...a w domku sobie staję do pionu i jakoś żyję I tak po stópkach wybitnie widać że tańczyłam..więc co mi szkodzi

ale się rozgadałam..ho ho

pozdrawiam
Ja osobiście chodziłam kiedyś na różne rodzaje tańców w zupełnie różne miejsca. Jak miałam 4 lata chodziłam do balerinki, potem w drugiej klasie podstawówki na gimnastykę akrobatyczną, w czwartej klasie zaczęłam również na artystyczną, ale wszystkie te zajęcia nie do końca mi odpowiadały, ponieważ zdawały mi się być zbyt nieprofesjonalne.
Pewnego dnia przeczytałam w gazecie artykół, że w operze wrocławskiej otwarte będzie studium tańca i baletu kształcące w zakresie: tańca klasycznego, funky jazz, jazz, hip hop, współczesny, towarzyski, ludowy charakterystyczny.
Bardzo mnie to ucieszyło, ale przestraszyłam się informacją, że aby dostać się do studium należy przejść casting. podana była jego data i godzina.
Na castingu sprawdzany był nasz słuch umiejętności, także to czy pasujemy do baletu wyglądem. Z kilkuset osób wybrano niecałe sto, a wśród nicz również mnie.
Potem podzielono nas na cztery grupy wiekowe: najmłodsza czyli pierwsza: 2-5 lat,
grupa druga: 6-9 lat,
grupa trzecia: 10-13 lat, (ja również byłam w tej grupie)
I grupa czwarta 14-17 lat.

Osób starszych niż 17 lat nieprzyjmowano.

Obecnie ja jestem w grupie czwartej, ponieważ chodzę do studium od 2 lat i już zostałam awansowana. Grupa wtedy czwarta obecnie jest grupą piątą. Codziennie na koniec roku mamy jakiś spektakl, składający się z trzech części, każda z nich ma osobne libretto. Tym razem w pierwszej części jest wiele baletu i tańca ludowego, w drugiej przeważają stare tańce polskie, np polonez, krakowiak. Nie brak jest także polek, kontredansów, tańca współczesnego, hip hopu-ale ja nie tańczę hip hopu ponieważ go nie lubię- , cha chy, rumby, flamenco itp.

Trzecia część jest zdecydowanie najpiękniejsza: Can can, wiele baletu, jazz, polki, mazurki, walc, gimnastyka artystyczna, taniec irlandzki, taniec rosyjki itp. Najbardziej cieszy mnie to, że Pani dała mi solowy układ do pewnej ballady chinduskiej, gdzie tańczę i gimnatykuję się w przepięknym stroju. Mam tam wiele szpagatów, przejść, gwiazd, ale poza tym są również elementy baletowe.

Teraz po wakacjach należeć będę do grupy piątej, a piąta stanie się szóstą... Będzie telewizja, gazeta. Podobno jak będziemy w siódmej albo ósmej grupie dostaniemy jakąś szansę na karierę w tym kierunku.
CHOREOGRAFIA I TECHNIKI TAŃCA

3-letnie studia I stopnia w systemie zaocznym (płatne)
przy Wydziale I - Kompozycji, Teorii Muzyki, Rytmiki i Edukacji Artystycznej

Z NowegoTańca:

Ewa Wycichowska, Jacek Owczarek, Anna Krzyśków – to niektórzy z wykładowców powstających właśnie na Akademii Muzycznej w Łodzi studiów dla tancerzy. Kształcenie na kierunku “Choreografia i techniki tańca” będzie odbywać się w trybie zaocznym, trwać trzy lata i kończyć uzyskaniem tytułu licencjata. Poza wymienionymi postaciami ze świata tańca współczesnego, uczyć w Łodzi będą między innymi: Romana Agnel, dyrektorka i choreografka krakowskiego baletu dworskiego “Ardente Sole”, prof. Waldemar Wilhelm – wykładowca Wydziału Aktorskiego łódzkiej “filmówki” i specjalistka w zakresie rytmiki – Elżbieta Aleksandrowicz z łódzkiej Akademii Muzycznej, oraz dr Alexandr Azarkevitch – teatrolog i choreograf.

Studia skierowane są do:
- absolwentów szkół baletowych
- osób, które ukończyły kursy kwalifikacyjne lub inne szkolenia w zakresie tańca
- tancerzy działających w zespołach tanecznych, formacjach i teatrach tańca
- wszystkich zainteresowanych sprawnych fizycznie, którzy chcą zdobyć
- kwalifikacje zawodowe licencjata w zakresie choreografii i technik tańca

Osoby czynne zawodowo oraz absolwenci szkół baletowych przyjmowani będą bez ograniczeń wiekowych, natomiast pozostali kandydaci - do 28 roku życia. Egzamin wstępny obejmie badanie predyspozycji ruchowych kandydata, jego poczucia rytmu i muzykalności, a także prezentację jednominutowej etiudy choreograficznej, przygotowanej przez starającego się o przyjęcie na studia. Egzaminy wstępne odbędą się dwukrotnie: 16 czerwca 2007 r. i 22 września 2007 r. Terminy zgłoszeń: do 31 maja 2007 r. (egzamin w czerwcu) lub do 15 września 2007 r. (egzamin we wrześniu). Czesne wynosi 2250 zł za semestr. Nauka będzie obejmować około 17 zjazdów weekendowych rocznie.

Obok przedmiotów kierunkowych, takich jak kompozycja tańca i poszczególne techniki taneczne, w programie znajdą się np. zagadnienia anatomii i fizjologii ruchu i przedmioty humanistyczne. Publikujemy program studiów.

Program studiów:

Przedmioty kierunkowe:

- kompozycja tańca,
- formy realizacji scenicznej,
- propedeutyka reżyserii,
- projekty taneczne,
- technika tańca klasycznego,
- technika tańca współczesnego,
- taniec dworski,
- tańce polskie,
- tańce charakterystyczne,
- taniec jazzowy,
- partnerowanie w tańcu,
- improwizacja kontaktowa,
- elementarne zadania sceniczne,
- pisemna praca licencjacka.

Przedmioty podstawowe:

- fizjologia i anatomia czynnościowa,
- podstawy korektywy,
- rytmika,
- nauka o muzyce,
- historia stylów i form muzycznych,
- wprowadzenie do analizy muzycznej,
- historia baletu i teoria tańca,
- notacja tańca,
- historia teatru i dramatu,
- metodologia pisemnej pracy licencjackiej,
- język obcy,
- informatyka.

strona Akademii Muzycznej w Łodzi
Ja się z Tobą nie zgodzę. W zespole ludowym jestem prawie 10 lat i mamy duże problemy z ludźmi. Balet jeszcze jakoś się kręci a chór... szkoda mówić (kilka lat temu było odwrotnie).Poza tym nie widać perspektyw na lepsze.Ludzi nie interesuje folklor. Nawet 50-letnia tradcja zespołu i liczne wyjazdy (w styczniu wróciliśmy z festiwalu Pol-Art na Tasmani).
Poza tym zespoły polonijne w innych krajach są bardzo pielęgnowane. Jest duzo chętnych.Czsami przychodzą do naszego zespołu ludzie,którzy przyjeżdżają do Polski na studia(lub też stypendium).Tańczyli polskie tańce w innych krajach(pomimo,że nie są Polakami)i robią to świetnie.

Cała prawda jest taka,że Ci którzy mają folklor na wyciagnięcie ręki lekceważą to(bo zawsze będzie a inni powiedzą,że to obciach- spotkałam się z takimi opiniami) a osoby,które maja do niego utrudniony dostęp walczą o niego,by mieć odrobinę polskości w innym kraju i bardzo go pielęgnują.

Pozdrawiam
Ja np. wolę Mazowsze
Moim zdaniem są bardziej tacy hmm... do ludzi (o!)

EDIT:
Mazowsze wydaje mi się takie hmm....niestety mniej profesjonalne niż Śląsk, ale moim zdaniem mają ciekawszy program (jeśli chodzi o polskie tańce)

proszę o ograniczenie zwrotów typu: "hmm..."
mod.

Wiosna (...)
W wyniku pewnej wymiany zdań ostatnio dużo spacerowałam ramię w ramię z panem Vivaldim. I tak:

Wiosna 1 (Allegro) – na pierwszy rzut ucha nieznośnie ograny kawałek, ale gdy wykonać wysiłek i posłuchać na świeżo, super. Wokół coś się rodzi, coś się weseli. Słychać, jak rosną trawy i pąki, i ptaki słychać, i burzę wiosenną, wszystko przetykane momentami zamyślenia i spowolnienia, ale na koniec radość zawsze. *****

Wiosna 2 (Largo e pianissimo sempre) – zadziwiająco smutne, boli, czemu? Zupełnie nie wiosenne, raczej jesienne. Takie polskie jesienne pola i nagie wierzby wzdłuż dróg. Ewentualnie przedwiosenne roztopy i ten martwy żołnierz dziobany przez kruki... *****

Wiosna 3 (Allegro pastorale) – lekkość, łagodność, nie porywające, ale dobre. Leniwe przedpołudnie nad Bugiem, wylegiwanie się w trawie, wpatrywanie w nurt rzeki, który czasem zawiruje, czasem skok do wody po orzeźwienie. ****

Lato 1 (Allegro non molto) – boskie, początek spokojny, spokojny spacer przez pola, przez znane i bezpieczne złoto zbóż, przesuwanie dłonią po kłosach, a nagle zryw do biegu przez letnie łąki, galop leśną drogą, dzikość serca, naprzód! *****!

Lato 2 (Adagio presto) – to lato jakieś takie zamyślone, nostalgiczne, do lata niepasujące, jak spacer doliną Beskidów, cmentarze, kapliczki, ślady wsi, ślady przeszłości. Ale to tylko część całości, wyciszenie przed... ****

Lato 3 (Presto) – ...prawdziwą letnią burzą. Idziesz granią (na przykład Tatr Niskich), i owszem, pojawiło się gdzieś na horyzoncie granatowe chmurzysko, ale żeby tak nagle??! Panika, nie ma gdzie się skryć, a wokół ściana deszczu, grad, pioruny, błyskawice jedna za drugą, śmierć. A jednak nie, życie. Suuuuuper. *****!

Jesień 1 (Allegro) – zbyt ograny temat znów, co trudno przeskoczyć, poza tym jakoś zbyt dużo wątków, a tylko niektóre piękne. To jest letnie dla mnie. Radosne tańce przy ognisku. Wino, no chyba że już grzane. Skoki przez ogień. Czasem tylko odwracasz głowę od ognia, a tam ciemna ściana lasu, szumi jakoś tak groźnie, zastanawiasz się, co się w niej kryje. Końcówka mocno jesienna, jakby jednak od ognia odejść, pójść w ten mroczny las, czarne gałęzie głaszczą po twarzy, a może grożą, smutek na maksa, ale jednak nie, na koniec znowu wybuch tej letniej jesieni radosnej. ****

Jesień 2 (Adagio molto) – nic nie ma, zdmuchnęła mnie ta jesień całkiem, siedzisz, patrzysz przez okno na zamglony, deszczowy, jesienny las (koniecznie mieszany ). jeszcze trochę kolorowy, ale to już wspomnienie, resztki barw skapują na ziemie w nieustającej mżawce. Bardzo dobre wyciszenie w całości. Ale utwór sam w sobie? ***

Jesień 3 (Allegro) – coś, zima?, nadchodzi silnymi krokami. Dzwonią dzwonki sań. Albo może jeszcze deszcz dzwoni o ziemię, jakiś wiatr szaleje. Tylko skąd taka wiosenna wesołość w tym albo zimowa podniosłość, zupełnie niezrozumiała? Nawiązanie do Wiosny 1? ***

Zima 1 (Allegro non molto) – skrada się wolnymi krokami, mrozi serce, a potem wybucha, równie mocno co Lato 3. Ale czy to zimowa lawina, czy jesienny wicher skręcający tumany liści, czy wiosenna powódź niosąca wyrwane drzewa, czy letnie pioruny i gradobicie, nie wiem. W każdym razie *****

Zima 2 (Largo) – saneczki, dzwoneczki, toczące się śniegowe kuleczki. Nuda. Ale bardzo ładna ***

Zima 3 (Allegro) – znów rozrywająca serce nuta, jak Wiosna 2, dalekie przestrzenie, na które nie można się wyrwać. Potem się rozpędza, saniami przez zimowy las, zamrożoną górską doliną (Chochołowską ), stuk kopyt na lodzie, a z drzew spadają lodowe sztylety. *****


Hmm, dziwne, ja przecież lata w ogóle (ale nie w szczególe) nie lubię! To pewnie te minorowe nastroje... Swoją drogą, czemu lato i zima są molowe, a wiosna i jesień durowe??? Czy nie powinno być odwrotnie?
Miles Davis -kind of blue ...i dwa razy Karol Szymanowski -Metopy ,tańce polskie i etiudy...

Hej

A znane jest miejsce akcji? W Krakowie czy w okolicy?

Maciek
:
----- Original Message -----
From: pawel (pawel_[malpka]_folk.wkrakowie.org)
To: forum_[malpka]_folk.wkrakowie.org (forum_[malpka]
_folk.wkrakowie.org)
Sent: Thursday, December 18, 2008 11:00 AM
Subject: 24.01: warsztaty + impreza, tańce, Prusinowski


Dzień Dobry,

Warsztaty mazurkowe (taniec, gra, śpiew) z Januszem Prusinowskim
odbędą się 24-25 stycznia.
Koszt 100 zł, a dla pierwszych zgłoszonych tylko 60 zł, dla
wolontariuszy za darmo.

Ponadto 24 stycznia odbędzie się większa impreza taneczna (tańce
polskie), prowadzi Janusz Prusinowski Trio.
Wstęp 50 zł, dla pierwszych zgłoszonych 30 zł, a dla uczestników
warsztatów - za darmo.

Zarezerwujcie sobie ten termin. Szczegóły wkrótce.

Jeśli ktoś chce być wolontariuszem, powinien się prędko zgłosić
do mnie - podam szczegóły.
Pozdrawiam serdecznie.
p.

--
Paweł Płaszczak
folk.wkrakowie.org
muzyka tradycyjna i okolice









--
Paweł Płaszczak
folk.wkrakowie.org
muzyka tradycyjna i okolice

----- Original Message -----
From: pawel (pawel_[malpka]_folk.wkrakowie.org)
To: forum_[malpka]_folk.wkrakowie.org (forum_[malpka]_folk.wkrakowie.org)
Sent: Thursday, December 18, 2008 11:00 AM
Subject: 24.01: warsztaty + impreza, tańce, Prusinowski


Dzień Dobry,

Warsztaty mazurkowe (taniec, gra, śpiew) z Januszem Prusinowskim
odbędą się 24-25 stycznia.
Koszt 100 zł, a dla pierwszych zgłoszonych tylko 60 zł, dla
wolontariuszy za darmo.

Ponadto 24 stycznia odbędzie się większa impreza taneczna (tańce
polskie), prowadzi Janusz Prusinowski Trio.
Wstęp 50 zł, dla pierwszych zgłoszonych 30 zł, a dla uczestników
warsztatów - za darmo.

Zarezerwujcie sobie ten termin. Szczegóły wkrótce.

Jeśli ktoś chce być wolontariuszem, powinien się prędko zgłosić
do mnie - podam szczegóły.
Pozdrawiam serdecznie.
p.

--
Paweł Płaszczak
folk.wkrakowie.org
muzyka tradycyjna i okolice





Dzień Dobry,

Warsztaty mazurkowe (taniec, gra, śpiew) z Januszem Prusinowskim
odbędą się 24-25 stycznia.
Koszt 100 zł, a dla pierwszych zgłoszonych tylko 60 zł, dla
wolontariuszy za darmo.

Ponadto 24 stycznia odbędzie się większa impreza taneczna (tańce
polskie), prowadzi Janusz Prusinowski Trio.
Wstęp 50 zł, dla pierwszych zgłoszonych 30 zł, a dla uczestników
warsztatów - za darmo.

Zarezerwujcie sobie ten termin. Szczegóły wkrótce.

Jeśli ktoś chce być wolontariuszem, powinien się prędko zgłosić
do mnie - podam szczegóły.
Pozdrawiam serdecznie.
p.

--
Paweł Płaszczak
folk.wkrakowie.org
muzyka tradycyjna i okolice
Przesyłam w ślad za informacją ze strony www.nck.org.pl.
Fajny pomysł na wakacje nad morzem!
Pozdr. Monika


**********



Gdańsk,29.07.2008 - 01.08.2008
Zapraszamy wszystkich, a szczególnie tych, którzy pierwszy raz będą tańczyć w parach! Bałtyckie Warsztaty to wyjątkowa okazja, by poznać skandynawskie tańce tradycyjne, w programie m.in: polska, labajalg, reinländer i inne.

    Bałtyckie Warsztaty Tańców Tradycyjnych Dźwięki Północy to unikalne spotkanie z tradycją taneczną regionów Danii, Estonii, Szwecji i Polski. Wychodzimy z założenia, że bogactwa tej tradycji można w pełni doświadczyć jedynie poprzez aktywne uczestnictwo w sytuacji tanecznej i wspólną zabawę. Zapraszamy do nauki tańca z towarzyszeniem muzyków. Obecność kapeli pozwoli na odtworzenie naturalnej sytuacji tanecznej oraz poznanie relacji, jakie tworzą się pomiędzy osobami w parze, tancerzami na sali oraz tancerzami a muzykami.

    Warsztaty adresowane są do wszystkich osób zainteresowanych tańcem tradycyjnym, w szczególności tych, którzy do tej pory nie mieli do czynienia z taką formą spędzania wolnego czasu. Tańce tradycyjne nie wymagają specjalnego przygotowania fizycznego, są możliwe do opanowania w dość krótkim czasie. W tradycyjnym środowisku wiejskim, umiejętność tańca była powszechna. Taniec i muzyka były nie tylko rozrywką, dawały także możliwość twórczej ekspresji, były formą komunikacji w obrębie danej społeczności. Piękno i energia, jaka tkwi w tańcach tradycyjnych mogą być atrakcyjne i inspirujące również dla współczesnego człowieka.

Prowadzenie:
    Do udziału w projekcie zaproszono nauczycieli tańca dobrze znających tradycję taneczną, którzy posiadają wykształcenie akademickie w tym zakresie, a ponadto prowadzili indywidualne wyprawy badawcze w regiony, gdzie tradycja taneczna jest wciąż żywa.

Tańce szwedzkie - prowadzenie: Anna Öberg, Petra Eriksson i Anton Schneider,
Muzyka: Anders Löfberg (wiolonczela), Erik Rydvall (nykelharfa), Magnus Zetterlund (mandolina).

Tańce estońskie – prowadzenie: Silver Sepp i Kadri Lepasson z Estońskiego Centrum Muzyki Tradycyjnej (Eesti Pärimusmuusika Keskus),
muzyka: Kadri Lepasson (akordeon), Eeva Lindal (skrzypce), Johanna-Adele Jüssi (skrzypce).

Tańce duńskie – prowadzenie: Christian Thorvaldsen i Rikke Rasmussen,
muzyka: Kristian Bugge (skrzypce) i Peter Eget (akordeon).

Szczegóły:
Czas: 29 lipca (wtorek) – 1 sierpnia (piątek) 2008. Miejsce: Gdańsk.
Zajęcia odbywać się będą w trzech ok. dwugodzinnych blokach (grupa szwedzka, estońska i duńska).
Łącznie warsztaty będą trwać 6 godzin dziennie, od 10.00 do 18.00 z przerwą na obiad.

Koszt warsztatów: 120 zł (całość), 50 zł (1 dzień).
Nie zapewniamy noclegów i wyżywienia. Istnieje możliwość rezerwacji tanich noclegów w akademikach.

Zapisy i informacje:
Małgorzata Bujak - malgorzata.bujak@nck.org.pl (malgorzata.bujak_[malpka]_nck.org.pl)
www.nck.org.pl
 
Noc Tańca i Festiwal Dźwięki Północy

    Finałem warsztatów będzie Noc Tańca w Centrum św. Jana w Gdańsku – całonocna zabawa przy muzyce tradycyjnej granej na żywo, otwarta dla szerokiej publiczności. Do tańca grać będą zaproszeni na warsztaty muzycy. Tańce polskie pojawią się za sprawą kapeli w składzie: Bartosz Niedźwiecki (skrzypce), Janusz Prusinowski (akordeon), Piotr Zgorzelski (baraban) oraz tancerzy – Katarzyny Staniszewskiej i Patryka Wernio.
Noc Tańca odbędzie się w drugim dniu XXIX Festiwalu Muzyki Inspirowanej Folklorem Dźwięki Północy -1 sierpnia 2008 r. W ramach Festiwalu wystąpią: Kapela ze Wsi Warszawa (Polska), Habadekuk (Dania), Ro: Toro (Estonia) oraz Torgeir Vassvik (Norwegia).

 
Organizator warsztatów:
Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku
Partner warsztatów: Stowarzyszenie Dom Tańca z Warszawy

Koordynator warsztatów: Małgorzata Bujak,
e-mail: malgorzata.bujak_[malpka]_nck.org.pl (malgorzata.bujak_[malpka]_nck.org.pl)
ukazały się 2 nowe płyty Kapeli Brodów:
- Tańce Polskie (ta bardzo mi się podoba)
- Piesni Maryjne.
szczegóły na http://www.serpent.pl/etno/bands/kapelabrodow.html

a sama Kapela juz niedługo w Krakowie
szczegóły: www.fundacjakorzenie.pl
Do wszystkich imprez w najbliższych dniach dorzucam jeszcze informację  o pikniku rodzinno-średniowiecznym w Kobylanach.
Będzie coś dla miłośników regionu krakowskiego, tańców irlandzkich i tych prowadzonych przeze mnie, szeroko rozumianych etnicznych.
Ciekawa jestem czy uczestnicy pikniku zechcą sie przyłączyć do tańca?
Zapraszam serdecznie!


Wątki etno to:


13.30-13.55
Występ Zespołu Tańców Szkockich i irlandzkich Cohmlan z Krakowa
Wykonują tańce irlandzkie (step dances, céili dances) i szkockie (highland dances, country dances, ceilidh dances).


14.15- 14.35
Warsztaty tańców etnicznych Europy / tańce polskie, rumuńskie, bałkańskie, węgierskie / prowadzi Monika Dudek /etnolog, choreograf / miłośniczka tańców etnicznych .

15.15 -15.35
Gminna  Orkiestra Dęta pod kierunkiem Józefa Bylicy
 
15.40 – 16.00
Zabierzowska Kapela Ludowa pod kierunkiem Michała Bylicy z towarzyszeniem pary tanecznej /Monika Dudek,Przemysław Pituch /
 
Więcej info na stronie: http://www.sckipgz.zabierzow.org.pl/plakaty/piknik_rodzinny_w_kobylanach_2008.jpg

Pozdrawiam, Monika

A gdybyś ktoś z Was miał wejścia w TVN lub TVP to zasugerujcie zamiast "Tańca z gwiazdami"  "Polskie tańce ludowe dla wytrwałych" lub "Tańce polskie na lodzie".
Taka promocja zmieniłaby na zawsze podejście do polskiego folkloru, a tańce polskie mogą być równie trudne jak passo doble czy rumba.
Zresztą tańczone są także w formie towarzyskiej, o czym mało kto wie.


http://www.edu-art.pl/mambo/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=30

http://www.taniecpolski.olsztyn.prv.pl/

[u]www.taniecpolski.cioff.pl

[/u]
M.


hmmmm dobre pytanie, trzeba będzie poszperać......

a tymczasem jeszcze coś mi się przypomniało:

ze swoich tajnych źródeł dowiedziałam się,

że Brodowie nagrali właśnie 2 nowe płyty:

Tańce Polskie (z Jackiem Mielcarkiem na klarnecie

i Mackiem Kazinskim i Adamem Strugiem) oraz Pieśni Maryjne.

Ukażą się zaniedługo - artyści donoszą, że rozpoczęli pracę wydawniczą.
Myślę, że można się wkrótce spodziewać rarytasu.....









hmmmm dobre pytanie, trzeba będzie poszperać......
a tymczasem jeszcze coś mi się przypomniało:
ze swoich tajnych źródeł dowiedziałam się,
że Brodowie nagrali właśnie 2 nowe płyty:
Tańce Polskie (z Jackiem Mielcarkiem na klarnecie
i Mackiem Kazinskim i Adamem Strugiem) oraz Pieśni Maryjne.
Ukażą się zaniedługo - artyści donoszą, że rozpoczęli pracę wydawniczą. Myślę, że można się wkrótce spodziewać rarytasu.....
Po wczorajszych 4 godzinach tańca... czuję się taka lekka i gibka, co z tego że nogi bolą Znowu mi się ładne mięśnie rysują na nogach
A tańczyłam... 4 tańce polskie (w tym dwa łowickie), 3 serbskie, 1 rosyjski, 2 słowackie, 1 włoski.... a i tak każdy po kilka razy
Aaaaaaaaaaaaaaach, Słowianki to jest to
A dzisiaj śpiewamy kolędy na Rynku o 17 Tzn. ja nie, bo wciąż jestem chora..
Języki - to to co w nauce najbardziej lubię.
Zacznę od tego, że w pzreciwieństwie do nauk ścisłych przychodzi mi nauka języków obcych z dziecinną łatwościa. Taki już mam zakodowany mózg, ale to dobrze.
Uczę się niemieckiego i angielskiego - inglisz'a 5 lat, a dojcz'a dopiero 3 rok. Jednak nie zmienia to faktu, że potrafię się płynnie nimi posługiwać (nie ma tu znaczenia skromność, taka prawda).
I błogosławie każde 45 minut języka obcego. Naprawdę.
A jeśli chodzi o to, czy warto? OCZYWIŚCIE, ŻE TAK!
Prosty przykład. Byłam na wkacjach nad morzem, przyjechali tam Niemcy. Gdyby nie języki obce (rozmawiałam z nimi odrobiną niemieckiego i większością angielskiego) wiele bym straciła. Nie poznałabym wielu fantastycznych ludzi, a w tym osoby dla mnie najważniejszej - faceta, którego kocham nad życie. Mimo, że nie jesteśmy już razem przeżyliśmy piękne dwa miesiące razem, mimo że byliśmy tak daleko od siebie -> odległość KRAKÓW-BERLIN. Ja go wciąż kocham, liczę, że jescze kiedyś się spotkamy.
Jednak wiele szczęścia bym stracił gdyby nie znajomość języków obcych. Brak słów po prostu.

Jeśli o języki słowiańskie chodzi.....
Mam z nimi styczność nie małą, ponieważ tak się składa że należę do Zespołu Pieśni i Tańca "MAŁE SŁOWIANKI".
Może ktoś się kiedyś natknął. W każdym razie jest to zespół ludowy.
Ja należę do chóru, co znaczy że i śpiewam, i tańczę. Repertuar obejmuje:

polskie tańce narodowe:
- polonez
- mazur
- oberek z kujawiakiem
- krakowiak

tańce i piosenki:
- krakowskie ( Krakowiacy zach. i wsch.)
- śląskie
- łowickie
- lubelskie
- rzeszowskie

tańce i piosenki słowiańskie:
- rosyjskie
- białoruskie
- ukraińskie
- bułgarskie
- słowackie
- serbskie
- macedońskie

kolędy i pastorałki
piosenki harcerskie

Dla zainteresowanych: ZPiT 'Małe Słowianki'

Kończę bo się trochę rozpisałam
http://www.youtube.com/watch?v=TU27UrwNX20


Jak sam tytuł mówi temat dotyczy wszelkiego rodzaju tańca: towarzyskie, ludowe, zarówno te w parach jak i w zorganizowanych grupach, tradycyjne tańce polskie (Mazur, Polonez itp.), jak i nowoczesne typu Salsa, Macarena, Rumba, Samba, Fokstrot, Quickstep, Paso Doble, Cha-cha itp.
Ćwiczycie coś? Oglądacie?A może podoba Wam się i macie zamiar zacząć tańczyć?
Ja osobiście chodzę czasem na Aerobic IMHO też można go zaliczyć do takiego grupowego tańca Fajnie jest też czasem potańczyć na jakiejś imprezce
Bardzo lubię oglądać wszelkie mistrzostwa w tańcu towarzyskim oraz program "Taniec z gwiazdami" bardzo podobają mi się stroje, figury taneczne, oraz muzyka do której tańczą (taka nowoczesna)
Niedługo czeka mnie kurs Poloneza przed studniówką a w przyszłości mam zamiar wybrać się na jakiś kurs tańca (choć w mojej mieścinie niełatwo o to)
No a co Wy sądzicie?
Pozdrawiam.
Wyglądałoby to mniej-więcej tak:
Teoria:
- Podstawy instrumentoznawstwa (wiedza o instrumentach)
- Koło kwintowe (+ gamy równoległe itp)
-Znajomość interwałów w obrębie 1 gamy (i rozróżnianie ich ze słuchu)
-Muzyka ilustracyjna i programowa
-Obsada wykonawcza
-Instrumenty w orkiestrze (+rozróżnianie ze słuchu)
-Partytura
-Elementy dzieła muzycznego (melodyka, rytmika, harmonika, dynamika, agogika,kolorystyka, artykulacja) i ich opis (oznaczenia muz. temp, artykulacji itd)
- Charakteryzowanie elementów muzycznych w utworze ze słuchu
-Faktura muzyczna (polifonia, homofonia itp.)
-Tańce polskie ludowe (i ich charakterystyczny rytm)
-Najważniejsze tańce ludowe zagraniczne (i ich charakterystyczny rytm)
-Formy pochodne od tańców
-Formy muzyczne

Jak o czymś zapomniałem to niech ktoś dopisze (lub ewentualnie poprawi)
Fundacja OVO dla Kultury i Edukacji
zaprasza na:

VI Międzynarodowe Warsztaty Pieśni Tradycyjnych Europy Środkowo-Wschodniej
na Dolnym Śląsku

w 2 odsłonach:
I tura: 18-25 lipca
II tura: 29 lipca - 5 sierpnia


Miejsce: wieś Gaworzyce, woj. dolnośląskie, powiat polkowicki


Warsztaty adresowane są do pasjonatów śpiewu, również osób początkujących.

Mile widziane stroje historyczne

Głównym tematem są techniki śpiewu archaicznego/etnicznego z różnych kultur słowiańskich. Warsztaty śpiewu prowadzone są
przez uznanych specjalistów śpiewu
archaicznego - prekursorów nurtu muzyki autentycznej w krajach byłego ZSRR w latach 70. takich jak Drewo czy środowisko
ros.
zespołu Kazaczyj Krug.
Jednocześnie zależy nam na tym, by nasza impreza wpisywała się w strukturę miejsca, w którym ją lokujemy - w tym roku
będzie to wieś dolnośląska Gaworzyce (przedwojenne niemieckie Hwarzyce) - wieś przesiedleńców ze Wschodu, rodzinna wieś
jednej z autorek programu.
Warsztaty to również miejsce spotkań i wymiany doświadczeń różnych osób z Polski i zza granicy, których wspólnym
mianownikiem jest chęć pracy nad głosem w kontekście własnych działań twórczych. Dotychczas uczestnikami programu byli
młodzi oraz dojrzali ludzie z środowisk twórczych, studenckich i uniwersyteckich z Polski oraz zza granicy (Niemcy, USA,
Zimbabwe, Holandia, Łotwa, Ukraina, Białoruś). Dotychczas w programie wzięło udział ok. 500 osób w wieku od lat 6 do 70.
Patronat medialny nad programem sprawuje Polskie Radio - Radiowe Centrum Kultury Ludowej oraz portal internetowy
www.serpent.pl


W programie:
* praca z głosem i technikami śpiewu etnicznego
* nauka pieśni wielogłosowych i jednogłosowych z tradycji słowiańskich
* warsztaty rękodzieła tradycyjnego (wycinkarstwo, kwiaty z bibuły, frywolitka, koronkarstwo, tkanie krajek i pasów)
* spotkania i warsztaty z lokalnymi nosicielami tradycji - Góralami Czadeckimi z Koźlic - przesiedleńcami z Bukowiny
karpackiej
*dyskusje z udziałem ekspertów zza granicy "Nurt muzyki autentycznej w Polsce - geneza, stan obecny i perspektywy rozwoju.
Analiza rozwoju zjawiska w porównaniu z krajami Europy Wschodniej."
* filmy i prezentacje
* tańce i zabawy tradycyjne
* spotkania z ciekawymi ludźmi
* koncerty, Etnoparty i wieczory z muzyką folkową


Prowadzący warsztatów wokalnych (I i II tura):
* Irina Niekrasowa z Rosji - zespół Mieża - warsztaty pieśni rosyjskich dla grupy mieszanej(I) i kobiecej (II)
* Jewhen Jefremow z Ukrainy - zespół Drewo - warsztaty pieśni ukraińskich dla grupy kobiecej(I) i męskiej(II)
* Siergiej Olonkin z Rosji/Łotwy - zespół Ilinskaja Pjatnica - warsztaty dla grup kobiecych:
pieśni rosyjskich (I) i z białorusko-ukraińskiego Podlasia (II)
* Witold Kozłowski z Polski - OVO - warsztaty dla grupy mieszanej pieśni bułgarskich (I) i kobiecej pieśni polskich (II)


Zapisy:
do 19 czerwca 2006 r.

Organizator: Fundacja OVO dla Kultury i Edukacji
Koordynator: Marzena Motyl

Pełna informacja o warsztatach na stronie: www.ovo.art.pl
Kontakt: fundacjaovo@tlen.pl
tel. 071 792 68 68, 0 663 336 963
Witam,

W imieniu SSGS-u z Wrocławia zapraszam na koncert kolęd oraz zabawę oberkową, szczegóły poniżej:

W niedzielę 13 stycznia 2008 r. zapraszamy na KARNAWAŁOWĄ ZABAWĘ OBERKOWĄ w Browarze Mieszczańskim, ul. Hubska 44.
O godz. 19.00 rozpoczną się tańce, hulanki i swawole pod wodzą znakomitej Kapeli Brodów z Węgajt w składzie:
Anna Broda - śpiew, cymbały, bęben
Witold Broda - skrzypce, lira korbowa, basy kaliskie, śpiew
Jacek Mielcarek - klarnet
W programie tradycyjne tańce polskie i nie tylko, dziwne obery, mazurki, kujawiaki, polki, walce, przedwojenne tanga.
Wstęp: 10 zł.

W imieniu Kapeli oraz Ojców Kapucynów zapraszamy także na Koncert kolęd pt.
"Symfonie Anielskie albo kolęda mieszkańcom ziemskim od muzyki niebieskiej wdzięcznym okrzykiem zaśpiewane"
który rozpocznie się o godz. 17.00 w kościele pw św. Augustyna Braci Mniejszych Kapucynów, ul. Sudecka 90.

---------------

Pozdrawiam,

Norbert
Odkopuje stary temat (przynajmniej Topol nie będzie później pisał, że ma tematofobie):

Niestety znów niezbyt wesołe informacje z Woronicza:

http://przekroj.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=3007&Itemid=103&limit=1&limitstart=0

Żal po prostu, zamiast wspierać polskie kino i to jeszcze raczej ambitniejsze produkcje, TVP woli produkować ''Tańce na lodzie'', gdy nawet Polsat godzi się na ich produkcje. Powody dla których filmy odrzucono chyba warto pozostawić bez komentarza

BTW: Pod nowym kierownictwem (Kowalczyk - Chaciński) Przekrój jakoś wydaje mi się ciekawszy i wraca do dawnej formy. Chyba znów ta gazetą będzie moim tygodnikiem nr.1.

Polskie gwiazdy zatańczą na lodzie w TVP2

Po "Tańcu z gwiazdami" przyszedł czas na "Taniec na lodzie". DZIENNIK dowiedział się, że we wrześniu w TVP ruszy polska edycja programu, który zdobył ogromną widownię w kilku krajach.

Dawno już telewizja publiczna nie miała show robionego z takim rozmachem. Podobnie jak zagraniczne edycje, nasza wersja "Dancing on ice" będzie ogromnym przedsięwzięciem logistycznym wymagającym wielkich inwestycji finansowych. W Polsce program pokaże TVP 2, choć o prawo do jego emisji walczyła również "Jedynka". Producentem hitu będzie Rochstar, który produkował już takie programy, jak "Szymon Majewski Show" czy "Jak oni śpiewają?".

W programie wymyślonym przez Brytyjczyków obowiązują zasady podobne do tych z "Tańca z gwiazdami". Zamiast zmagań na parkiecie będziemy jednak oglądać tańce na lodzie. Znanym osobom mają towarzyszyć zawodowi łyżwiarze. Ich występy oceni jury, ale o ostatecznym zwycięstwie i tak zdecyduje publiczność. Co tydzień odpadać będzie jedna para.

Jak pokazują zagraniczne edycje, widzowie nie mają co liczyć na wielkie sportowe emocje. Gwiazdy w ciągu kilkunastu tygodni nie są w stanie nauczyć się skomplikowanych figur i skoków, ale za to dość sprawnie tańczą na lodzie twista lub walca angielskiego.

W brytyjskiej wersji pierwszą edycję wygrała aktorka Gaynor Faye, a drugą gracz rugby Kyran Bracken. Program stał się na tyle popularny, że po jego zakończeniu uczestnicy udali się w trasę po Wielkiej Brytanii. A kto wystąpi u nas?

"TVP będzie miała problemy ze znalezieniem chętnych" - mówi aktorka Anna Samusionek, która brała udział w ostatniej edycji "Tańca z gwiazdami". "Nauczenie się jazdy figurowej jest nieporównywalnie trudniejsze niż opanowanie kroków tańca towarzyskiego. Każdy z nas ma przecież jakieś doświadczenia z parkietu, a z lodowiska niemal zerowe" - dodaje.

Także Andrzej Nejman, aktor znany z serialu "Złotopolscy", uważa, że z naborem gwiazd chętnych do tańca na lodzie rzeczywiście może być problem. "Ani fałszowanie, ani gubienie kroków nie grozi facetowi taką kompromitacją jak kilkakrotne wywrócenie si na lodzie i upadek na tyłek" - mówi. Sam jednak chętnie weźmie udział w show: "Mam pewne doświadczenie z gry w hokeja, a poza tym zawsze mogę poprosić o prywatne lekcje mojego kolegę, świetnego łyżwiarza, Sebastiana Kolasińskiego".

Przemysław Babiarz, dziennikarz sportowy TVP, który specjalizuje się w komentowaniu zawodów łyżwiarskich, cieszy się, że "Taniec na lodzie" pojawi się w Polsce. "To wpłynie na zainteresowanie tą dyscypliną w Polsce. Może dzięki temu Polacy zaczną jeździć na łyżwach równie chętnie jak na przykład Holendrzy" - mówi Babiarz.

/Dziennik/


No co tu powiedziec? TVP pozazdroscila TVN-owi komercyjnego sukcesu "Tańca z gwiazdami" i zakupila podobny program. Tak oto czeka nas jeszcze jedna chała z tańczącymi gwiazdami, tym razem w telewizji publicznej.

Jak wiecie interesuje sie muzyka i najbardziej lubie grać na pianinie, śpiewać, a także tańczyć. Szkoda, że musze tańczyć sama. Bo partnerów do tańca to nie można nigdzie znaleźć.

Świetne pasje Singer, brawo.

Na pewno znajdziesz partnera do tańca i różańca (wypytaj kolegów), chyba że masz jakąś sympatię i ów Przyjaciel mający drewniane nogi do tańca mimo to odstrasza tancerzy z zazdrości Brakuje takie zespołu jaki ma LASKOWA - Laskowiacy zespół wielopokoleniowy. Tam sobie takie dziewczyny potańczą krakowiaka że hohoho. Widziałaś na Święcie Karpia tegorocznym w Zatorze?

Jeszcze kilkoro tancerzy i macie klub tańca klasycznego mam nadzieję, a nie jakichś wygibasów, to zawsze powinno być opcjonalnie, dodatkowo, techno itd dance to nie taniec taki jak flamenco. Np zespół prezentuje tańce polskie, następnie coś latino itd i w końcu te nowoczesne nowinki ostatnich dekad, lat.

Sam też chciałbym kursu tańca w Przeciszowie, pewnie też byłby problem ze stałą co jest ważne w nauce tańca sparing-partnerką któż wytrzyma deptanie 80 kg faceta po stopach, jaka kobieta? Chyba że waga ciężka i w butach ze stalowymi noskami jak na budowach itd Były takie buty pamiętam.

Singer może dasz jakiś popis swoich talentów w GOK? Recital, koncert gry i pokaz tańca...
NAJCIEŃSZE KSIĄŻKI ŚWIATA

"Co mężczyźni wiedzą o kobietach."
"Mini-słownik wyrazów dwuliterowych" PWN wyd.2 2003 r.
"Cała prawda" Aleksandra Jakubowska
"Przewodnik po demokracji w krajach arabskich."
"Podróż przez umysł Andrzeja Leppera."
"Kultura polityczna." A.Lepper
"Dozwolone przez Watykan środki antykoncepcyjne."
"Lubiani prawnicy."
"Mieć czyste ręce" Praca zbiorowa pod red. Prezesa Rady Ministrów
"Książka telefoniczna Amiszów"
"Dominacja na świecie na przykładzie Bułgarii."
"Etykieta randkowa." M. Tyson
"Szczegółowy opis francuskiej gościnności."
"Kariera Supergwiazdy Piosenkarki" M.Sewioło
"Nieść pomoc potrzebującym" Ojciec Dyrektor Rydzyk
"Zeznania" Lew Rywin
"Wielka Księga Tytułów Naukowych" Samoobrona - praca zbiorowa
"Tolerancja" LPR - praca zbiorowa
"Twoja emerytura - 2030" ZUS - praca zbiorowa
"Tolerancja światopoglądowa i rasowa w audycjach radiowych" o. T. Rydzyk
"Wszystko o odwadze" Andrzej Gołota
"Jak stworzyć dobry kanał telewizyjny czyli historia TV Trwam" o. T. Rydzyk
"Powiedzmy to otwarcie" Leszek Miller
"Nie brałem" anonimowy urzędnik państwowy
"Pojednanie" Lech Wałęsa i Aleksander Kwaśniewski
"O sprawiedliwości" Danuta Chojarska
"Jak zwiększyć swoje IQ" Andrzej Lepper
"Podręcznik do nauki j. angielskiego" Renata Beger
"Zarabiaj uczciwie" Bogusław Bagsik
"Praca Magisterska" A. Kwaśniewski
"Serwowanie Napojów Bezalkoholowych - Poradnik" J. Himilsbach
"Tym razem bez absurdu..." - kabaret "Potem"
"Wybór depesz miłosnych" - Jan III Sobieski
"Bary szybkiej obsługi. Przewodnik po Europie" - R. Makłowicz
"TPSA, czyli sprawnie i bezpiecznie w sieci"
"NFZ - Bezpłatna służba zdrowia"
"Skuteczne metody walki z bandytami" Komenda Główna Policji, praca zbiorowa
"Drugie DNO - czyli ukryte znaczenia w wybranych tekstach disco-polo"
"Politycy uwielbiani przez naród"
"Walka z korupcją w biznesie" Lew Rywin
"Jak zbudowałem autostrady" Marek Pol
"Polubić NBP" Andrzej Lepper
"Jak stać się futbolową potęgą" Paweł Janas
"Hymn Narodowy" Edyta Górniak
"Odszedłem" Leszek Balcerowicz
"Uwielbiamy Leszka Millera" Ziobro & Rokita
"Nie dać się zwariować" Michał Wiśniewski
"Telewizja nie kłamie" Robert Kwiatkowski
"Uprościć system podatkowy" kolejni ministrowie finansów
"Reforma górnictwa a dialog społeczny" Jacek Piechota
"Jestem na tak" Kuba Wojewódzki
"Karmi" Bogusław Linda
"Złoto, złoto, złoto, złoto, złoto..." Minister finansów Raczko
"Rambo" Arnold Schwarzenegger
"Tak" Jerzy Urban
"Stara baśń" Pasikowski
"Jak zostać domatorem" Tony Halik
"Biust to nie wszystko" Pamela Anderson
"Tańce polskie" praca zbiorowa jednostki "GROM"
"Biegiem do celu" Robert Korzeniowski
"Wulgaryzmy w 100 językach świata" Jan Paweł II
"Kochałem się z M.Lewinsky" Bill Clinton
"Fryzury na topie" Jerzy Urban
"Rozwiązałam aferę Rywina" Anita Błochowiak
"Po jedenaste: nie zdradzaj" płk Kukliński
"Kropka nad Ż" Monika Olejnik
"Miniatury filmowe" Jerzy Hoffman
"War" Dalaj Lama
"Mniej niż zero" Zbigniew Ziobro
"Co mężczyźni wiedzą o kobietach."
"Mini-słownik wyrazów dwuliterowych" PWN wyd.2 2003 r.
"Cała prawda" Aleksandra Jakubowska
"Przewodnik po demokracji w krajach arabskich."
"Podróż przez umysł Andrzeja Leppera."
"Kultura polityczna." A.Lepper
"Dozwolone przez Watykan środki antykoncepcyjne."
"Lubiani prawnicy."
"Mieć czyste ręce" Praca zbiorowa pod red. Prezesa Rady Ministrów
"Książka telefoniczna Amiszów"
"Dominacja na świecie na przykładzie Bułgarii."
"Etykieta randkowa." M. Tyson
"Szczegółowy opis francuskiej gościnności."
"Kariera Supergwiazdy Piosenkarki" M.Sewioło
"Nieść pomoc potrzebującym" Ojciec Dyrektor Rydzyk
"Zeznania" Lew Rywin
"Wielka Księga Tytułów Naukowych" Samoobrona - praca zbiorowa
"Tolerancja" LPR - praca zbiorowa
"Twoja emerytura - 2030" ZUS - praca zbiorowa
"Tolerancja światopoglądowa i rasowa w audycjach radiowych" o. T. Rydzyk
"Wszystko o odwadze" Andrzej Gołota
"Jak stworzyć dobry kanał telewizyjny czyli historia TV Trwam" o. T. Rydzyk
"Powiedzmy to otwarcie" Leszek Miller
"Nie brałem" anonimowy urzędnik państwowy
"Pojednanie" Lech Wałęsa i Aleksander Kwaśniewski
"O sprawiedliwości" Danuta Chojarska
"Jak zwiększyć swoje IQ" Andrzej Lepper
"Podręcznik do nauki j. angielskiego" Renata Beger
"Zarabiaj uczciwie" Bogusław Bagsik
"Praca Magisterska" A. Kwaśniewski
"Serwowanie Napojów Bezalkoholowych - Poradnik" J. Himilsbach
"Tym razem bez absurdu..." - kabaret "Potem"
"Wybór depesz miłosnych" - Jan III Sobieski
"Bary szybkiej obsługi. Przewodnik po Europie" - R. Makłowicz
"TPSA, czyli sprawnie i bezpiecznie w sieci"
"NFZ - Bezpłatna służba zdrowia"
"Skuteczne metody walki z bandytami" Komenda Główna Policji, praca zbiorowa
"Drugie DNO - czyli ukryte znaczenia w wybranych tekstach disco-polo"
"Politycy uwielbiani przez naród"
"Walka z korupcją w biznesie" Lew Rywin
"Jak zbudowałem autostrady" Marek Pol
"Polubić NBP" Andrzej Lepper
"Jak stać się futbolową potęgą" Paweł Janas
"Hymn Narodowy" Edyta Górniak
"Odszedłem" Leszek Balcerowicz
"Uwielbiamy Leszka Millera" Ziobro & Rokita
"Nie dać się zwariować" Michał Wiśniewski
"Telewizja nie kłamie" Robert Kwiatkowski
"Uprościć system podatkowy" kolejni ministrowie finansów
"Reforma górnictwa a dialog społeczny" Jacek Piechota
"Jestem na tak" Kuba Wojewódzki
"Karmi" Bogusław Linda
"Złoto, złoto, złoto, złoto, złoto..." Minister finansów Raczko
"Rambo" Arnold Schwarzenegger
"Tak" Jerzy Urban
"Stara baśń" Pasikowski
"Jak zostać domatorem" Tony Halik
"Biust to nie wszystko" Pamela Anderson
"Tańce polskie" praca zbiorowa jednostki "GROM"
"Biegiem do celu" Robert Korzeniowski
"Wulgaryzmy w 100 językach świata" Jan Paweł II
"Kochałem się z M.Lewinsky" Bill Clinton
"Fryzury na topie" Jerzy Urban
"Rozwiązałam aferę Rywina" Anita Błochowiak
"Po jedenaste: nie zdradzaj" płk Kukliński
"Kropka nad Ż" Monika Olejnik
"Miniatury filmowe" Jerzy Hoffman
"War" Dalaj Lama
"Mniej niż zero" Zbigniew Ziobro


Przy niektórych nie mogłach spokojnie usiedzieć :mrgreen:
19 lipiec 2008 - sobota:

9:00 – otwarcie wystawy Rzeszów Armii Krajowej 18

11:00 – Spotkanie z rzeczoznawcą – Rejestracja pojazdu zabytkowego – korzyści, prawa i obowiązki

13:00 – Pokaz ratownictwa drogowego – pierwsza pomoc

17:00 – Szkolenie "Jak poslugiwać się mapą i itinererem"

18:00 - Zakończenie wystawy

Nasze pojazdy zabytkowe będą uświetniały Festiwal Zespołów Polonijnych, który co cztery lata gości w Rzeszowie. Do miasta Rzeszowa przyjeżdżają wtedy Polonusi z całego świata, prezentując tańce polskie, jak i egzotyczne.





Program Rajdu

20 lipiec 2008 roku - Niedziela:




7:00 – otwarcie biura Rajdu – Serwis Hoffman Armii Krajowej 18

8:30 – zamknięcie listy zgłoszeń

8:45 – odprawa Zawodników

9:00 – wyjazd na ulicę 3-go Maja na Mszę Świętą

9:30 - Msza Św. - poświęcenie pojazdów

11:00 – Start pierwszego zawodnika do rajdu

11:15 - Start I zawodnika do próby sportowej ul. Moniuszki

- Meta Rajdu Ośrodek Wypoczynkowy Kamionka - Cyziówka www.cyziowka.pl i zabawa do późnych godzin. Możliwość wynajęcia pokoju.

...a jak było rok temu...zobacz:

www.foto.hoffman.auto.pl/galeria.php?kategoria=11&album=19&start=0

www.foto.hoffman.auto.pl/galeria.php?kategoria=11&album=21&start=0

Informacje organizacyjne:

Koszt uczestnictwa w rajdzie dla osób niezrzeszonych w klubach PZM - 70,00, dla członków klubów zrzeszonych w PZM 50,00 zł, dla osób wystawiających pojazdy na wystawie 30,00 zł (wpisowe dotyczy dwóch osób - załoga). Pasażerowie dodatkowi w pojeździe 40,00 zł. W ramach wpisowego zapewniamy, materiały rajdowe, obiad i wieczorny grill, oraz świetną zabawę przy muzyce.
Możliwość rezerwacji hotelu w pobliżu bazy rajdu/wystawy www.hotelclassic.pl, koszt noclegu pokoju dwuosobowego (ze śniadaniem i parkingiem) 260,00 zł (dla uczestników imprezy na hasło Hoffman - rabat 10%)
lub Hotel Pielęgniarek Rzeszów ul.Litewska 2 tel 017 866 40 00, odległość około 1 km od bazy rajdu, cena za pokój dwuosobowy 70,00 zł (bez śniadania). Uwaga, dzwoniąc do hotelu zgłosi się nam szpital, proszę wtedy prosić o przełączenie na hotel.
Rezerwacji może oczywiście dokonać Automobilklub Rzeszowski, po wczesniejszym ustaelniu hotelu i wpłacie dokonanej na konto Automobilklubu, podane na stronie, w dziale "kontakt"
Zgłoszenia Dariusz Mikołajczyk 0 512 179 332, mikolajczyk@hoffman.auto.pl
Termin zgłoszenia do dnia 12 lipca 2008, można też zgłaszać chęć uczestnictwa później jednak organizator może nie zapewnić pełnego wyżywienia (obiadu - ustalenia z ośrodkiem wypoczynkowym)
Regulamin rajdu będzie niedługo dostępny na stronie www.automobilista.com.pl
Dyzio Trąbalak
Dzień Dziadka
Kołysanka dla żaby
Lokomotywa lądy odkrywa
Owieczka
Pingwinek
Rakieta opowiada o planetach
I zbiory:
Wiersze pod psem
Siedem księżyców
Tańce polskie,
Remanent
Kram z literami
Oprócz tego prozę:
Klucze do Jelenia
Drzewo z czerwonym żaglem
Pięciopsiaczki
Jacek i Agatka
i wyżej wspomniane ,,Baśnie i legendy''
Nasze ptaki
Drzewo z czerwonym żaglem
I inne:)
"II festyn "Konie w Wilanowie" - 26-27.06.2004 - 2004-06-21 12:02:26

Urząd m.st. Warszawy Dzielnica Wilanów oraz Polish Prestige zapraszają rodziny, dorosłych, dzieci i młodzież do wspólnej zabawy w Wilanowie na polach przy ul. Przyczółkowej i ul. Pałacowej w sąsiedztwie pałacu w Natolinie. W programie pokazy konne, Wilanowski Turniej Polo oraz konkursy: "Wilanowski Wielobój Wierzchowy" (3W) i "Powsiński Pięciobój Powożenia" (3P) i wiele innych

Program


Sobota 26.06

11:00 – 12:00 Konkurs jeździecki "3W"- Wilanowski Wielobój Wierzchowy: część I
12:00 – 12:15 Pokaz woltyżerki - Klub Jeździecki Aromer
12:15 – 13:00 Konkurs jeździecki "3W"- Wilanowski Wielobój Wierzchowy: część II
13:00 – 13:10 Pokaz ujeżdżania i skoków – Katarzyna Głowacka i ogier Safian
13:10 – 13:20 Kadryl – Pięć Kółek Olimpijskich - Klub Jeździecki Kuclandia
13:20 – 13:40 Harcerska Kawaleria - 25 Warszawska Drużyna Kawalerii Harcerskiej
13:40 - 14:00 Widowisko "Czerwony kapturek" - Szkoła Podstawowa nr 169 w Wilanowie
14:00 - 14:45 Warszawski Kwintet Akordeonowy
14:45 – 15:00 Aerobic, Biełyje Rozy, Desperados - LO nr 38 w Wilanowie
15:00 – 15:35 Występy dzieci i młodzieży z Łucka (Ukraina)
15:35 – 15:45 Break Dance - LO nr 38 w Wilanowie
15:45 – 16:15 Występy dzieci i młodzieży z Łucka (Ukraina)
16:15 – 16:30 Zespół taneczny + Cheerleaders - Gimnazjum nr 2 w Wilanowie
16:30 – 17:00 Pokaz aikido i samoobrony
17:00 – 18:30 Koncert zespołu BUZU SQUAT


Niedziela 27.06
11:00 – 11:05 Otwarcie Maratonu Aerobiku - Klub Fitness Body
Line Reebok Team
11:05 – 11:35 Maraton Aerobiku - Low Impact Aerobic - Tomasz Kostro
11:15 - 12:00 Musztra paradna z okresu Księstwa Warszawskiego
11:35 - 11:45 Tańce polskie - dzieci i młodzież z Wilanowa
11:45 – 12:15 Maraton Aerobiku - Dance/Latino - Martyna Rapp
12:00 – 14:00 Amatorski konkurs powożenia "3P" - Powsiński Pięciobój Powożenia
12:15 – 12:25 Muzyka współczesna - Szkoła Podstawowa nr 300 w Wilanowie
12:25 – 12:55 Maraton Aerobiku - Aeroboxing - Agnieszka Ronge - Sędrowska
12:55 – 13:05 Tańce polskie - Szkoła Podstawowa nr 261 w Wilanowie
13:05 – 13:35 Maraton Aerobiku - Rep Reebok - Joanna Żurawska
13:35 – 13:45 Taniec nowoczesny - Szkoła Podstawowa nr 261 w Wilanowie
13:45 – 14:15 Maraton Aerobiku - Flexible Strength - Piotr Kaczmarek
14:20 – 14:50 Harcerska Kawaleria - 25 Warszawska Drużyna Kawalerii Harcerskiej
15:00 – 15:15 Maraton Aerobiku - ogłoszenie wyników
15:15 - 16:00 Zespół Pieśni i Tańca Politechniki Warszawskiej
16:10 - 16:55 Turniej Polo o puchar JM Rektora SGGW - Klub Buksza Polo
17:00 - 17:30 Wyniki konkursu literackiego "Krewni i znajomi Pegaza"
17:30 – 18:00 próba zespołu Skaldowie
18:00 – 19:00 Koncert zespołu SKALDOWIE "

http://www.voltahorse.pl/articles.php?id=243
PSM II stopnia

Termin składania podań do PSM II st.

01.03.2008r. do 31.05.2008r.

Do klasy I PSM II stopnia przyjmowani są uczniowie w wieku 10 - 21 lat.

Egzaminy wstepne do PSM II stopnia odbędą się w dniach 9, 10 czerwca 2008r.

Kandydaci do PSM II stopnia zdają egzamin:

*

praktyczny z instrumentu,
*

teoretyczny z ksztalcenia słuchu i audycji muzycznych

Zakres umiejętności na poziomie klasy VI PSM I stopnia cykl 6 - letni (lub klasa IV PSM I st. cykl 4 - letni)



PROGRAM

OBOWIĄZUJĄCY NA EGZAMINIE WSTĘPNYM

DO PSM II ST. W STALOWEJ WOLI

rok szk. 2008/2009

FORTEPIAN

1. GAMA : durowa i mollowa w pozycji oktawy w ruchu równoległym i rozbieżnym przez 4 oktawy, w pozycji tercji seksty i decymy w ruchu równoległym. Gama chromatyczna w ruchu równoległym i rozbieżnym. Pasaże toniczne z przewrotami w ruchu równoległym i rozbieżnym. Pasaże dominanty septymowej i septymowe zmniejszone z przewrotami w ruchu równoległym. Kadencje.
2. Etiuda o charakterze wirtuozowskim.
3. J. S. Bach – Inwencja dwugłosowa lub inwencja trzygłosowa
4. Sonatina lub sonata - jedna część (forma allegra sonatowego , rondo lub wariacje)
5. Utwór dowolny

SKRZYPCE

1. Gama, Pasaże , Dwudźwięki
2. Dwie etiudy w tym jedna dwudźwiękowa
3. I – sza ( lub II i III ) cz. koncertu lub dwie części sonaty

WIOLONCZELA

1. Gama z dwudźwiękami (tercje , seksty)
2. Etiuda
3. Dwie części sonaty lub koncertu
4. Utwór dowolny

AKORDEON

1. Gama - durowa i mollowa
2. Etiuda
3. Utwór polifoniczny
4. Dwie części utworu cyklicznego
5. Utwór dowolny

INSTRUMENTY DĘTE

1. Gama durowa i mollowa ( harmoniczna i melodyczna ): a/.- gama durowa w pochodzie tercjowym , b/. - trójdźwięk toniczny rozłożony ( czwórkami ) - /w artykulacji non legato legato/
2. Dowolna etiuda /z pamięci/
3. Utwór dowolny /z pamięci/ z akompaniamentem

KSZTAŁCENIE SŁUCHU

1. Rozpoznawanie interwałów ( do 8 cz.)
2. Rozpoznawanie akordów ( trójdźwięki dur i moll z przewrotami , trójdźwięk zwiększony i zmniejszony, czterodźwięk septymowy z przewrotami).
3. Dyktanda : melodyczno-rytmiczne (1 – głosowe) , rytmiczne (1 głosowe)

WIADOMOŚCI TEORETYCZNE : m in. :

1. Umiejętność zapisywania dźwięków w kluczu wiolinowym i basowym (w oktawach).
2. Znajomość gam (dur , moll w odmianach) , triad do 7 znaków przykluczowych.
3. Solfeż - śpiewanie wybranych ćwiczeń do 2 znaków w tonacjach dur, moll.

AUDYCJE MUZYCZNE

1. Tańce polskie (krakowiak, polonez, oberek, kujawiak, mazur)
2. Elementy dzieła muzycznego
3. Grupy instrumentów muzycznych , umiejętność rozpoznania
4. Formy muzyczne (allegro sonatowe, rondo, suita, wariacje, scherzo, elementy fugi)
5. Rodzaje głosów wokalnych (rodzaje chórów).


Takie warunki są w mojej szkole muzycznej w Stalowej Woli i żeby się dostać trzeba je spełnić. Miłej lektury i nauki.
Pozdrawiam
Ujawniamy atrakcje wieczoru:

Tym razem temat:
tańce ludowe polskie versus argentyńskie

czyli opócz możliwości potańczenia do pysznych tang będziemy mogli zobaczyć tańce polskie po czym zatańczymy chacarerę i pouczymy się argentyńskiego tańca ludowego chamame.

zapraszamy!

Ola
&
Tomek
W tym roku karnawał wyjątkowo krótki, zatem...

13 stycznia 2008 r. (niedziela)

KARNAWAŁOWA ZABAWA OBERKOWĄ

w Browarze Mieszczańskim, ul. Hubska 44.
O godz. 19 rozpoczną się tańce, hulanki i swawole pod wodzą znakomitej Kapeli Brodów z Węgajt w składzie:

Anna Broda - śpiew, cymbały, bęben
Witold Broda - skrzypce, lira korbowa, basy kaliskie, śpiew
Jacek Mielcarek - klarnet

W programie tradycyjne tańce polskie i nie tylko, dziwne obery, mazurki, kujawiaki, polki, walce, przedwojenne tanga.

Wstęp 10 zł.


Zabawę poprzedzi koncert kolęd
"Symfonie Anielskie albo kolęda mieszkańcom ziemskim od muzyki niebieskiej wdzięcznym okrzykiem zaśpiewane"

Kościół pw św. Augustyna Braci Mniejszych Kapucynów, ul. Sudecka 90.
godz. 17

***

Ja się wybieram Muzycy świetni, gorąco polecam!
"Tango to taniec z najprostszą choreografią i najtrudniejszą techniką" - ciekawa jestem, skąd ten cytat. Dziwi mnie on.

Istotą tanga jest przecież to, że nie ma choreografii.
Partner prowadzi, a partnerka nie wie, co jaki krok będzie za chwilę i musi na bieżąco odbierać sygnały od partnera, co dodaje każdej chwili tanga uroku i magii. Tango z choreografią można zobaczyć czasem na galowych pokazach, ale choreografia ta zdecydowanie nie jest prosta.

Jeśli chodzi o technikę, to rzeczywiście tango to taniec dość trudny, ale czy najtrudniejszy? Np. polskie tańce ludowe są moim zdaniem równie trudne.
No dobra - mamy połowę lipca, czyli do Szkoły letniej pozostały dwa miesiące. Najwyższa pora odświeżyć ten wątek.
Podaję więc link do strony AKademii Medycznej, gdzie można przeczytać oficjalne informacje o Szkole.
Pozwolę sobie tylko zdradzić, iż w ramach cześci pozanaukowej planowane jest uroczyste powitanie przez prezydenta miast i rektora, a także występy taneczne (nie jest to jeszcze dogadane, ale albo bedą to tańce polskie, albo irlandzkie .

Jeszcze raz zapraszam do udziału. Nic to nie kosztuje, nie trzeba się jakoś spechjalnie wczesniej zapisywać. Po prostu wystarczy być


All right reserved.
© filmmix.serwis